Blogia
imma

el cul de la lleona

el cul de la lleona una altre llegenda de Girona si més no insòlita, és la del cul de la lleona... .....

A Barcelona diuen que si beus aigua de la Font de Canaletes, no marxaràs mai de Barcelona, si mai vas a Roma diuen que has de tirar una moneda, que hagis portat tu durant tot el camí , a la Fontana di trevi... i segur que tornaràs a Roma... i també has de beure aigua de la font de la barca de Bernini, situada a la plaça d'Espanya... bé i suposo que moltes més coses d'altres ciutats... doncs a Girona, per assegurar-te la tornada a la ciutat, has de fer un petó al cul de la lleona!!!
Actualment, just davant de l'església de St Fèlix, hi ha una reproducció d'una antiga escultura gòtica que estava situada just davant d'un hostal anomenat (com no) Hostal La Lleona, el qual tenia com a reclam una columna, amb una suposada lleona arrapada al capdamunt. Tothom que anava aquell hostal se li assegurava la tornada a Girona i un bon viatge sempre i quan, fes un petó al cul de la bestiola de pedra.
La cosa més curiosa és que si ens fixem bé en com van esculpir la lleona, veurem que més que una lleona sembla una espècie de mico filós, la raó d'aquesta errada, segurament és degut que l'escultor el qual van encarregar l'obra no havia vist mai de la vida una lleona, (i segurament cap gironí ni gironina d'aquella època) potser es va informar malament, i en comptes d'esculpir una poderosa Lleona va esculpir una poderosa mona... tot i això, actualment encara es coneix com La Lleona...

jo he fet molts petons aquesta escultura... jejú això vol dir que no em mouré mai de Girona?

ves a saber!!!

bona nit imma

8 comentarios

Anónimo -

5

li -

xd i si violes la lleona tambe et quedes a casa....

records a tots especialment a tu imma des que surtim no paro de pensar en tu

Dan -

Parlant d'examens, a mi l'altre dia em volien vendre una bruixa que, si hi posaves els apunts a sota durant la nit avans de l'examen, aprobaves.

Vaig preguntar "però, igualment he d'estudiar o ja no cal?"

...i no m'ho van respondre

Jun -

Hahahahaha Kim, com m'has fet riure!! XD

"Els vaig tocar... i el seguent quadrimestre no en vaig aprobar cap..."

hahaha

Escolta... i no podriem portar-lo a barcelona, el tema aquest? L'instal·lem a zona universitaria i tal... xD

imma -

ostres quim... doncs hauries de denunciar qui es va inventar aquesta llegenda!! o directament al sant wenceslau.. imagin't per un moment dir-te Wenceslau!! oooh hola Wen!! o ola ceslau!! jajaja
bé... res

KiM -

Imma, parlant de llegendes, quan vaig estar a Praga, diuen que si toques els peus d'un sant en el pont de St Wenceslau (no se com s'escriu), aprobes els examens. Els vaig tocar... i el seguent quadrimestre no en vaig aprobar cap...

imma -

ostres d'on has tret aquesta coseta tan maca? jejejee

Jun -

Que dius, Imma!!

No veus que això és una PERFECTE representació d'una Monkeylion???

Mira, aquí en tens una de veritat, en foto:

http://es.geocities.com/orion_yeah/Monklyon.jpg

De totes formes... un petó al cul?? Ostres mira que som raros eh?

En fi Imma, ja saps...

"Si petoneges la monolleona,
ja no et mous pas de Girona".