Blogia
imma

Passejant per carrerons

sortia de classe, alguna d'aquelles que o bé m'adormia, o bé m'agradava tant que em passava la tarda pensant en allò que m'havien dit... molt sovint, no sempre clar, anava a passejar pel casc antic, carrerons amunt, carrerons aball, és una delicia caminar de nit, o fosquejant, pels carrers del barri vell de Girona. Uns carrers que et teletransporten a un temps remot.... a vegades si no era molt tard em passava per la catedral, entrava hi feia una volta, m'asseia a un banc mirant l'immensitat del gòtic català... després m'aixecava, posava 50 pts a la màquina de fer llum i em quedava mirant un retaule ple de pols.. quan s'apagava el llum, sortia de la catedral, i baixava les escales, n'hi han 100? 99? sempre em descontava, un cop baixades les escales de la catedral, a vegades em girava i mirava la façana tot pensant que a veure quan la restauren!!... i baixava per el carrer de la Força, antiga via Augusta, carrers estrets, tortuosos, tornava a està al barri jueu... després atravessava la Rambla, el pont de ferro (d'Eiffel) carrer Santa Clara, parada obligada davant la llibreria 22, i pensar, aquest llibre el llegiré, aquell altre qui sap?? passava per la plaça dels cines (antics a,b, c, actualment albeniz plaça) enfilava per Jaume Primer, i ja era al meu piset, el que estava davant el telepizza, la UGT i sobre Biciclestes Fortià, un carrer petit però amb un nom preciós de un gran escultor Miquel Blay.... tres anys... fent aquest recorregut així .... amb rialles, acompanyada, sola i plorant...
Aquests últims dies, pujant i baixant de la catedral cada dia, recordo com he canviat, com ha canviat tota la meva vida, en canvi els carrerons continuen igual, aturats en un temps... imaginari... i una altra cosa que ha canviat és la façana de la catedral, ara està restaurada.. i a quin preu!!! 3 euros per poder entrar i simplement pensar... o contemplar... i jo?? no puc donar l'opinió, perquè??? joer imma, per què vens les entrades... ah

Bona tarda imma

1 comentario

osiris -

i jo conec la majoria del recorregut que dius! :D